在论坛里看到一个主题,讨论着做大姐的感受,楼主说做大姐真的很辛苦很压力,让我突然想起了自己的小身份。

我就是大姐了~哈哈!
小时候,妹妹有什么冬瓜豆腐,我都得背上黑锅,让父母责备。

到开始上中学了,我和妹妹都懂事了,却必须做妈妈心目中的好女儿。
要好好念书,给妹妹做榜样。

到中学毕业出来工作大概半年,都必须努力工作赚些钱来以后学院有用到。
同时,也把部分薪金较给妈妈。

现在入学院念书了,依然要好好念书,不让妈妈操心。
做妈妈心目中的乖女儿,给妹妹做榜样,要妹妹也好好念书。

妈妈也许感觉到我的努力了,最近听到她和旧朋友聊天,都说她女儿乖。
让我心里感到,我的努力没有白费。
我为自己而努力,也为妈妈而努力。

0 comments:

Renise does not warrant for any legal liability or responsibility for accuracy, completeness or usefulness of any information, opinion, comment, product or process published in this blog. External links which link to other Internet sites for the convenience of blog readers, Renise is not responsible for the availability or content of the external sites for its accuracy, completeness or usefulness of the information published. The content in this blog is just for readers to enjoy their free time in reading.

One click a day, please

Interesting Blogs

Awesome Followers

the Fans

Blogger's Badge

BlogMalaysia.com

Misc

blog lovers online ♥